گروه معادن
 
ماین نیوز گزارش می‌دهد:
۵ ارتباط جالب معدن و جام جهانی فوتبال!
گروه معادن - جام جهانی فوتبال بزرگترین رویداد ورزشی جهان و یکی از پربیننده ترین رویدادها از هر نوعی در تمام تاریخ بشریت است.

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، شاید تصور کنید همزمان با برگزاری این رویداد ورزشی بزرگ فعالیت معدنی همانند روزهای عادی ادامه پیدا می‌کند با اینهمه موارد قابل اشاره ای وجود دارد که باعث می‌شود صحبت از دنیای فوتبال و فلزات به یکدیگر ربط پیدا کند. این موارد عبارتند از:

1- کاهش تولید آلومینیوم در غنا برای صرفه جویی در برق برای پخش بازیهای جام جهانی

از ولتا آلومینیوم که بزرگترین کارخانه ذوب آلومینیوم غناست، خواسته شده است مصرف برق در زمان پخش بازیهای جام جهانی تیم ملی فوتبال این کشور را کاهش دهد و برنامه کاهش بار برق در این کشور آفریقایی به اجرا گذاشته شده است.

2- کاهش تولید سیلیکون در برزیل برای پخش بازیهای جام جهانی

تولید سیلیکون در برزیل به دلیل خشکسالی شدید در این کشور که موجب به وجود آمدن مشکل تامین برق شده بود، دچار کاهش شده بود اما اکنون که برزیل میزبان بازیهای جام جهانی است مسلما دولت این کشور تامین برق برای تماشای مسابقات توسط مردم را در اولویت قرار داده و صنعت در این میان ناچار است کوتاه بیاید.

3- استفاده از میزان بالایی آلومینیوم تولید ساپا در ساخت استادیومها

اگر تماشاگران فوتبال برای لحظه ای از پای مسی یا رونالدو چشم بردارند ممکن است متوجه محصولات تولیدکننده پایین دستی ساپا شوند که در پنلهای خورشیدی استادیومها به کار رفته یا حتی قطعات آلومینیومی این شرکت که در بنای اصلی استادیوم ماراکانا استفاده شده است.

4- بکارگیری مقدار بیشتری فولاد نسبت به آلومینیوم در استادیومهای فوتبال

 انجمن جهانی فولاد خاطرنشان کرده است که شرکتهای متعدد عضو این گروه برای ساخت، بازسازی و نوسازی استادیومهای فوتبال در سراسر برزیل فولاد فراهم کرده اند.

5- چالش جام جهانی هیدرو

تولیدکننده آلومینیوم نورلسک هیدرو به برندگان مسابقه اینستاگرام که در آن شرکت کنندگان حقه‌هایی را با استفاده از قوطی آلومینیومی نوشیدنی اجرا کنند، بلیت حضور در مسابقات یک چهارم نهایی را می‌دهد.

تاریخ انتشار : يکشنبه ۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۱۵
کد مطلب: 10061